Haken en kleur: boekreview

Het inspirerende boek 'Haken en kleur'Ik geef toe: voordat ik over dit boek las kende ik ze nog niet: Saskia Laan en Claire Boeter, die op hun blog Haken bij Saar en Mien de meest kleurige haaksels laten zien, en ook andere mooie dingen delen. De aankondiging voor het boek kwam ik ergens online tegen; ik zocht hun site op en was verkocht. Dat boek moest er dus komen. Gewapend met een boekenbon die ik nog had liggen op naar de boekhandel in de stad. Met allemaal trappetjes, en de dierenboeken naast de hobbyboeken. Zo kan de kleine dame mooi alle dieren opnoemen terwijl ik tussen de haakboeken snuffel. En gelukkig vond ik het, dat ene exemplaar van Haken & Kleur dat mijn boekwinkel had. En dus: een review!

Een huis vol geluk

Bij het snel doorbladeren dat ik eerst doe voor ik uitgebreider kijk valt het direct op: niet alleen foto’s van haakwerkjes, maar ook leuke interieurs en andere kleurrijke items staan erin. Dat maakt nog nieuwsgieriger! De inhoudsopgave laat zien dat de patronen per ruimte zijn ingedeeld. Een origineel idee, en (mede?) hierdoor ook lekker veel variatie in de patronen: van sleutelhanger tot omslagdoek en van kleurig vliegengordijn tot mooie knikkerzakken. Allemaal voorzien van mooie duidelijke foto’s, een beschrijving én patroontekening voor degenen die dat liever gebruiken. Achterin het boek nog een kleine opsomming van haaksteken maakt het boek compleet. Oh, en wat ik zelf ook fijn vond: de jurkjes die de dames aan hebben op de foto’s staan allemaal met vermelding van de winkel genoemd. Shoppen dus ;).

Haken en kleur doet haar titel eer aan

Je snapt: ik kon dit boek niet laten liggen. Zoveel kleur en leuke ideeën! Maar wat ik nu als eerste ga haken? Dat zou best eens de sterrendeken kunnen worden. Of toch een vlaggenlijn? Je leest het hier vast over een tijdje. En wil je zelf ook aan de slag met dit boek? Dat kan:

Bestel ‘Haken en Kleur’ op bol.com

2 thoughts on “Haken en kleur: boekreview